zondag 4 maart 2012

#9 Laminaat


Ze komt net thuis van haar werk als ik bij haar aanbel. Ze heeft nog geen idee voor een voorwerp, maar wil er zeker over nadenken. Als ze de deur opendoet zie ik een plastic reiger in de vensterbank staan. Zo'n reiger, opper ik, kan al een leuk voorwerp zijn.
De avond vóór de eerste opening, als ik bezig om het laatste rolletje met gouden crêpepapier met behangplaksel in de Gouden Garagebox te lijmen, staat ze in de deuropening. Ze heeft er nog een goed over nagedacht. Laminaat is een voorwerp wat voor haar symbool staat voor het vele verhuizen. Ieder keer sleept ze het weer mee. We denken hardop na over hoe je dit zou kunnen laten zien in de garage. Zou het genoeg contrast oproepen met de garage zelf?..... Maar wat is nou eigenlijk het verhaal achter die reiger, vraag ik haar?

De reiger blijkt een goedmakertje te zijn na een ruzie met haar vriend. In plaats van een bloemetje bracht hij dit plastic exemplaar mee. Wow, sterk verhaal, denk ik. Maar ze lijkt er nog niet zo van overtuigd te zijn. Het laminaat is wat haar meer lijkt te raken. Ze is er nog niet uit. Als ze weg is bedenk ik me dat ik helemaal vergeten ben om te vragen of het toen nog goedgekomen is met haar en haar vriend toen die keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten