zondag 4 maart 2012

#4 Een zak vol knuffels


Moeder en dochter staan op de trap. Bleek van huid en haar met een zachte uitstraling. Moeder spreekt alleen Pools dochter vertaalt. Na het aanhoren van mijn verhaal zegt de moeder dat ze geen idee heeft en kijkt haar dochter vragend aan. De dochter vertelt dat misschien wel iets weet. Ze heeft, nog niet zo lang geleden, al haar knuffels opgeruimd. Ze is er te oud voor, vindt ze. Ik zie ze voor me: knuffels zonder ogen, kaalgeknuffeld, tegen elkaar aangedrukt in een blauwe vuilniszak. Het meisje belooft me dat ze tussen de knuffels zal duiken om te kijken of er een geschikte tussenzit. We spreken af om contact te houden. Wat hebben deze knuffels allemaal meegemaakt met dit meisje? Deze zak vol avonturen blijft me bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten