zondag 4 maart 2012

#3 Slippers


Er komt een tweede jongen binnen. Dan pas begint het me te dagen. Dit zijn de jongens, die vanmiddag buiten rondhingen in de straat. Jongen 2 kijkt me uitdagend aan en vraagt of ik op de bank wil komen zitten. Ik blijf liever staan. Heel even vraag ik me af of ik er goed aan heb gedaan om binnen te komen. Zit ik in een fuik?
Jongen 1 komt uit de keuken...het eten is gered! Mijn blik wordt getrokken naar de witte slippers aan zijn voeten. Vertel eens! Jongen 2 heeft ze voor zichzelf meegenomen uit Dubaï. Thuisgekomen bleken ze toch te krap en heeft hij ze aan zijn vriend geschonken. Jongen 1 laat me een markant detail zien: Op de duizend uit een dozijn slippers van dubieuze kwaliteit staat de tekst: Homemade in Dubai. Maar ze zitten heerlijk! Ik mag ze ook even proberen. Ze zijn nog warm..
Het eten is klaar...of ik mee wil eten? Nee, ik moet door...vele voorwerpen wachten. Jongen 1 schept het eten op voor zijn vriend. Het prutje van pasta, zalm, kruidenkaas en brocoli ruikt lekker en doet me denken aan mijn studententijd in Nijmegen. Oftewel 'meisjeseten' zoals een vriend van me, die alleen te porren is voor Hollandse pot, het noemt. Verrassend, ik had eerder frituurvoer verwacht in dit studentikoze mannenhuishouden. Ik neem afscheid, licht ontroerd door de schattige huiselijkheid van deze twee jongens. De detective in me is ver te zoeken.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten