zondag 4 maart 2012

#5 Instant-disco


De voordeur klemt, of ik even naar de kelder kom? Er wordt aan het slot gemorreld en de kelderdeur zwaait open. Een frisse knaap van een jaar of twintig kijkt me vragend aan. Hij is bekend met het BRAAK! Een studiegenoot van hem werkt er als vrijwilliger. We praten over de Gouden Garage, maar er komen niet meteen voorwerpen bij hem op. Als ik goed om me heen kijk, zie ik dat ik in een tijdelijke disco sta. Stukjes goudpapier kleven nog aan de muur en er hangt een klein discoballetje. Zoiets als dit in zijn geheel verhuizen naar de garage zou al een mooi voorwerp kunnen zijn. Dan beginnen zijn ogen te glimmen. 'Ja, en we hadden een hele mooie visual gemaakt met een Aldi-winkelwagentje. Dat stond hier als vervoermiddel van het bier, maar bleek met een bewegende lamp eronder een supertoffe schaduw te werpen op de muur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten