zondag 17 juni 2012

De plant van Houkje


Hoe zou het toch met de plant van Houkje gaan?, vraag ik me af als ik langs de Fröbelstraat loop. Na de strenge vorst van deze winter, zaten er nog maar drie blaadjes aan. Zou hij het overleefd hebben? In dat geval krijgt 'ie een ereplaatsje in de garage, inclusief discolicht! Ik besluit Houkje op te zoeken. De plant heeft het helaas niet overleefd. Er zit geen blad meer aan en hij is gedegradeerd naar de kelder. Houkje heeft sowieso weinig geluk met planten. Iedere plant die ze in haar achtertuin zet, wordt opgegeten door de kolonie slakken die daar huist. Bij haar voordeur staat een compositie van stekjes uit haar ouders tuin in een grote bak. De plantjes staan er triestig bij. Ik zal ze iets naar voren schuiven, zodat ze wat regen vangen, zegt ze. Achter het raam staan enkele planten vrolijk te bloeien. Er is nog hoop, denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten