zaterdag 20 oktober 2012

# 57 Atletiekschoenen


Wende doet open. Een klein meisje van 3 jaar oud met heldere blauwe kijkers en twee blonde staartjes. Ik vraag of haar papa of mama thuis zijn. Mama is boven met haar babyzusje, maar ik mag wel binnenkomen van Wende. Ik wacht liever even af tot haar mama naar beneden komt met in haar armen kleine Janna met dezelfde grote heldere ogen. Ik ben van harte welkom om binnen de komen. Wende wil haar kamer wel laten zien. Misschien zitten er wel leuke voorwerpen voor de garage bij? Voor ik het weet zit ik in een kinderkamer op een kinderstoeltje thee te drinken met Wende als gastvrouw. Het ene na het andere kopje gaat erdoorheen en Wende kijkt vol spanning naar hoe ik het opdrink inclusief klok-klok-klok en slurpgeluiden. Zo nu en dan dondert en een kopje op de grond, maar mijn gastvrouw is goed voorbereid met haar hufterproof theeserviesje. Terwijl ik Wende voorlees uit haar lievelingsboekje, het Bijbelse verhaal over Jozef en Maria die naar Bethlehem gingen, haalt mama Wietske een paar atletiekschoenen tevoorschijn. Ze zijn van haar man, een fanatieke sprinter, die van geen ophouden weet. Gelukkig doet hij nu rustiger aan, alleen nog lange afstandslopen. Beter, want het liep de spuigaten uit. Alhoewel, rustiger aan? Afgelopen weekend liep hij de 15 km tijdens de Singelloop en binnenkort de halve Marathon in Etten-Leur... Het zand van de verspringbak zit nog onder de zool. De spikes zijn afgevlakt voor de binnenbaan. Beneden in de woonkamer drink ik nog een kop thee van Wietske, terwijl Wende ondertussen een wonderschone regenboog kleit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten