dinsdag 7 augustus 2012

#51 Bezem


De vrouw des huizes doet open. Een vrouw van middelbare leeftijd. We praten even bij de voordeur. Tegen het huis hangt een bezem op zijn kop aan de muur. Mijn fantasie slaat meteen op hol. Een bezem uit andere tijden, misschien nog wel gebruikt door haar voorouders of iets met magie? Hoe komt u aan deze bezem, vraag ik. O die, geen idee, van mijn moeder gekregen. Die kocht hem bij het tuincentrum, geloof ik. Ok...dat valt me een beetje tegen...maarre, ik doe nog een poging, wat is de reden dat hij ondersteboven hangt? Zit daar nog iets achter? Zoals naar beneden storten, down to earth zijn, zoiets? Inderdaad, nu je het zegt, hij hangt op zijn kop, nooit bij stilgestaan, zegt ze. Maar nee, er zit niets achter. Ik trek weer verder. Soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn, denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten